Bu benim dünyam değildi!

:)

20 Mart 2012 Salı

ERASMUS İZLENİM RAPORU – 2011 / 2012 GÜZ

İşte yarın bizim AB ofisine vereceğim erasmus izlenim raporum:

Ben Merve Gençer, Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı öğrencisiyim. Yüksek lisansımın 3. döneminde Erasmus programına dahil olarak hem geri kalan derslerimi almak hem de Avrupa’da yaşama ve eğitim tecrübesi edinmek için İsveç Linköping Üniversitesi’ne gittim. İsveç, bilindiği üzere dünyanın refah seviyesi en yüksek ülkelerinden biri. Linköping Üniversitesi ise hem İsveç’in hem de Avrupa’nın iyi üniversiteleri arasında. Kaldığım süre boyunca hem üniversitenin hem de ülkenin sınırsız olanaklarından faydalandığımı belirtmek isterim.

Linköping Üniversitesi Linköping Teknoloji Enstitüsü öğrencisi olarak gittiğim ilk günden beri üniversitenin diğer öğrencilerinden ayrı tutulmadım. Gider gitmez bana ve tabii diğer Erasmus öğrencilerine e-posta hesabı açıldı, öğrenci portalı kullanıcı adı ve şifrem belirlendi, çipli öğrenci kartı basıldı ve benim için hazırlanmış bir dosya bana teslim edildi. Dosyanın içinde harita ve üniversite ile ilgili bilgiler vardı. Ayrıca İsveç sim kartı da verildi ve bu çok işime yaradı, telefon işleriyle ayrıca uğraşmak zorunda kalmadım. Böylece gider gitmez ben de o üniversitenin bir parçası olmuştum. Kütüphane, laboratuarlar ve fotokopi odalarına sınırsız girişe sahiptim. 7/24 açık olan binalarda istenilen saatlerde gelinip laboratuarlarda çalışılabiliyordu. Ayrıca bina içlerindeki koridorlarda ve açık alanlarda öğrencilerin oturması, yemek yemesi ya da çalışması için kullanabileceği onlarca masa, sandalye ve elektrik prizi vardı. Böylece hiçbir yerde yoğunluk yaşanmıyor, herkes sessiz bir şekilde istediği köşede çalışabiliyordu. Hemen şunu belirtmeliyim, gerçekten herkes çok çalışıyor. Gün içinde ne tarafa baksanız herkes önünde kitap/defter çalışıyor. Hatta hafta sonları ve gece geç saatlerde bile laboratuarlarda mutlaka birkaç öğrenci oluyor. Dersler, eğitim sistemi ve konular ise en azından bizim bölüm için konuşmak gerekirse, Yıldız Teknik ile hemen hemen aynı. Adapte olmakta kesinlikle zorlanmadım. Sınavlar ise 4 saat sürüyor ve sınavlar için özel, içinde tuvaleti olan sınıflar var. Sınavda yeme-içme serbest. 4 saatlik sınav olduğu için derste görülen hemen hemen her konudan bir soru mutlaka oluyor.

Üniversitenin yararlanamadığım tek imkanı konaklama oldu. Bu dönem yaşanan Erasmus öğrencisi sayısındaki patlama, İsveç’in misafir öğrencilerine yer bulabilmesini bir hayli zorlaştırmış, hatta imkansız kılmıştı. Öyle ki yurtlar ağzına kadar doluydu ve oradaki AB ofisinin yurt odaları için oluşturduğu kuyrukta benim önümde yaklaşık 600 kişi vardı. Ne kadar zor durumda kaldığımı bilmelerine rağmen bana ve diğer yüzlerce öğrenciye kalacak yer bulamadılar. Bu sebeple tek kişilik yurt odalarında 2’şer, 3’er kişi kalmak zorunda olanlar oldu. Ben de bunlardan biriydim maalesef. Bu zorlayıcı durum ekim ayında okula yakın boş bir apartman dairesi bulmamla sona erdi; fakat yurt olmadığı için maddi açıdan kira beni bir hayli zorladı (out of records: Tabi yanında kaldığım gerizekalının bana 2000 kron taktığını da buradan herkese duyurmak isterim. Allah'ından bulsun kaltak).

İsveç’te yaşam kolay. Tek sorun, biraz pahalı olması; ama Norveç, Danimarka ve İsviçre’ye gidince aslında İsveç’in fiyatlar bakımından normale daha yakın olduğunu anladım. Trenle ülkenin neresine isterseniz rahatlıkla gidebiliyorsunuz. Şehir içinde ise otobüs ve büyük şehirlerdeki (Stokholm) geniş metro ağı sizi şehrin istediğiniz yerine götürüyor. Zamanında çok fazla göçmen kabul ettiği için çok sayıda yabancı uyruklu İsveç vatandaşı var. Yine de devlet tüm vatandaşlarına iyi bakıyor, suç oranlarındaki düşüklük ve sokaklardaki insanların profilleri de bunun bir kanıtı. İsveçliler yabancı toplumlara karşı önyargılı olmayan, rahat insanlar (ya da en azından benim tanıştıklarım böyleydi). Aynı zamanda çok da kibarlar. Hal böyle olunca yaşamak bir o kadar kolaylaşıyor. Gezilip görülecek yerleri çok; ayrıca diğer İskandinavya ülkelerine ulaşım da çok kolay. Dolayısıyla çok rahat gezi planlanabiliyor.

Gerek üniversite olsun gerek ülke olsun, iyi ki burayı seçmişim diyorum. Kalacak yer sorunum da olmasaydı tam not verebilirdim; fakat bu konuda hiçbir yardım alamamam ilk zamanlar çok büyük sıkıntılar çekmeme sebep oldu. Yine de çok güzel vakit geçirdim ve çok güzel dersler aldım.

4 yorum:

  1. slm bende linköping üniversitesine gideceğim.Erasmus için.Ama ev tutmak istiyoruz 3 arkadaş.Verirler mi bize ev ?

    YanıtlaSil
  2. Verirler ama bulabilirseniz :) İlk dönem yer bulma sıkıntısı çok oluyor, ikinci dönem sorun olmaz ama herhalde...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Merve hanım
    Ben Linköping üniversitesine Erasmus programı ile bir dönem gitmeyi düşünüyorum.Siz direk yaşamış biri olduğunuz için size sormak istediğim sorular var.Umuyorum cevaplarsınız.
    Ulaşım,yurt veya kira ücretleri,sebze ve meyve fiyatları,üniversitenin yakınındaki şeyler,gezdiğiniz yerler olduğunu söylemişsiniz yazınızda bu yerler nereleri,nasıl gittiniz ve ücretleri ne kadar tuttu?Gibi bazı soruları da cevaplar mısınız?Soru yağmuruna tuttuğum için kusura bakmayın.Başka bir ülke olunca insanın endişeleri oluyor.
    Umarım rahatsız etmemişimdir.Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, şehir içi ulaşım için otobüsler var, şehirler arası da tren. Şehiriçi için eski bir bisiklet almanızı öneririm, oraya gittiğinizde ya satan bir öğrenciden ya da bisikletçiden alabilirsiniz. Konaklama ücretlerini hiç hatırlamıyorum, Türkiye'ye göre pahalı ama standartlar çok daha yüksek. Sebze meyve fiyatları da yüksek. Üniversitenin yakınında çok bir şey yok, harita alın, bisikletinizle keşfede keşfede gezersiniz. Ben bir de civar ülkelere gittim, Danimarka, Estonya, Letonya, Rusya, Norveç, Finlandiya. Ryanair ile ucuz ucuz uçabiliyorsunuz. Kafanızda soru işaretleri olması normal ama oraya gidince her şey yoluna girecektir, şimdiden endişelenmenize gerek yok. Size şimdiden iyi yolculuklar, bol eğlenceler dilerim.

      Sil